Širvintų r. PSPC | Pandemija tęsiasi. Rekomendacijos.
Širvintų pirminės sveikatos priežiūros centras
sirvintupspc, sirvintu pirmines sveikatos prieziuros centras, sveikatos prieziuros centras
20053
post-template-default,single,single-post,postid-20053,single-format-standard,unknown,wp-accessibility-helper,accessibility-contrast_mode_on,wah_fstype_script,accessibility-location-right,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Pandemija tęsiasi. Rekomendacijos.

 

Pandemija tęsiasi. Ribojimai griežtėja. Natūralu, kad dėl to galime patirti kur kas daugiau mums nemalonių emocijų nei įprastai: nesaugumo, nerimo, baimės, pykčio… Kad ir kaip mes jaučiamės šiuo metu, tai yra normalu. Vis dėlto labai svarbu laikytis ne tik rekomendacijų, skirtų saugoti savo fizinę sveikatą, tačiau taip pat pasirūpinti ir savo emocine būsena.

  • Pabandykime, kiek šiuo metu tai yra įmanoma, išlaikyti kuo įprastesnę savo rutiną. Net jeigu nebereikia fiziškai būti darbe, pasiruoškime darbui iš namų taip, kaip ruoštumėmės įprastai., t.y. išlipkime iš pižamos! Tai padės išlaikyti vidinį saugumo ir kontrolės jausmą.
  • Kasdien užsiimkime sau malonia, prasminga veikla. Galbūt esate rankdarbių mėgėjai ir dėl laiko trūkumo ši veikla buvo nustumta į šoną. Pats laikas grįžti prie jos! Užsiėmimai, kurie reikalauja dėmesio sukaupimo ir buvimo „čia ir dabar“ gali greitai nuraminti mūsų migdolinį kūną, kuris yra atsakingas už nerimo ir nesaugumo jausmus.
  • Paieškokime galimybių žaismingai praleisti laiką su savo šeima ir vaikais. Kiek laiko praėjo nuo tada, kai žaidėme slėpynių? O monopolį? Šis metas yra puiki galimybė ne tik skirti daugiau laiko vienas kitam, bet ir padovanoti daugiau teigiamų emocijų.
  • Išbandykime įvairias relaksacines technikas: progresuojančią raumenų relaksaciją, autogeninę treniruotę, kvėpavimo pratimus, vizualizacijas. Šios technikos padeda suaktyvinti natūralų kūno atpalaidavimo atsaką. Pasinaudokite programėlėmis „Pagalba sau“, „PAUZĖ“, „MPK antistresiniai pratimai“.
  • Daugelis veiklų, tarp jų ir grupinės treniruotės, persikėlė į online. Reguliarus judėjimas padeda ne tik stiprinti kūną ir dailinti formas, bet ir gerina emocinę savijautą.
  • Kreipkimės psichologinės pagalbos, jeigu jaučiame, kad visko yra kiek per daug: atsirado liūdna, prislėgta nuotaika, apatija, miego sutrikimai, apetito pokyčiai ar sunkiai kontroliuojamas nerimas. Nedelsiant tą padarykime, jeigu kyla minčių apie gyvenimo beprasmiškumą ar konkrečių minčių apie savižudybę. Pagalbos teikėjų sąrašą galite rasti čia: https://tuesi.lt/pagalbos-teikejai/. Širvintose pagalba teikiama Širvintų r. pirminės sveikatos priežiūros centre, P. Cvirkos g. 13, tel.: +370 38230250.
  • Ir prisiminkime, kad net ir ši pandemijos situacija ir su ja susiję sunkumai praeis. Galbūt tai nepraeis taip greitai, kaip mes to norėtume, bet tikrai praeis.

 

Širvintų r. PSPC PSC medicinos psichologė – psichoterapeutė Diana Jarmalavičienė

Tel. nr. 8 382 30256
e. paštas 
Darbo laikas: I-IV 8:00-14:00
PSC registratūra: 8 382 30250 (darbo laikas I-V 7:30-15:00)

 

 

2020-12-21



Keisti teksto dydį
Kontrastas